Wysoka pozycja w Google równa się duże pieniądze?

96
0
Share:

Każdy, kto prowadzi stronę, czy bloga chce osiągnąć wysoką pozycję w wyszukiwarce, ponieważ to oznacza, że na daną frazę nasze treści będą pojawiały się jako jedne z pierwszych i dzięki temu strona będzie często odwiedzana przez użytkowników. Jednak, czy wysoka pozycja w Google lub innej wyszukiwarce zawsze oznacza duże pieniądze?

Ludzie nie lubią zbyt długo szukać

Wyszukując w przeglądarce, ludzie nie lubią tracić czasu na szukanie, dlatego najczęściej przeglądają jedynie wyniki, które pojawiły się na samej górze i tam znajdują interesujące ich treści. Rzadko zdarza się, aby ktoś przeglądał więcej niż kilka stron, aby znaleźć to, co go interesuje, właśnie z tego powodu walka o jak najwyższy wynik w wyszukiwaniu jest tak ważna.

Wysoka pozycja, to częste odwiedziny przekładające się na finanse

Każdy chce zarabiać na tym co robi, nawet jeżeli blog, czy strona założone są jako hobby, to jeśli można na tym zyskać finansowo, warto z tego skorzystać. Częste odwiedziny przekładają się na większe zarobki z reklam, większe zainteresowanie marek, przyciągają sponsorów, czy umożliwiają zarabianie na afiliacji. Jednym słowem im więcej odwiedzin, tym większy potencjał zarobkowy danej strony.

Nawet pierwsza pozycja w Google nie zawsze oznacza duże pieniądze

Warto wspomnieć o bardzo istotnej kwestii, a mianowicie – WYSOKA POZYCJA W WYSZUKIWARCE NIE ZAWSZE PRZEKŁADA SIĘ NA DUŻE ZAROBKI.

Dlaczego tak się dzieje?

W internecie można pisać na dowolny temat, jednak jeśli strona ma służyć do zarabiania, warto sprawdzić, jaki potencjał zarobkowy ma dana tematyka. Na najpopularniejsze tematy z ogromnym potencjałem do zarabiania bardzo trudno się przebić i wygrać z konkurencją, natomiast mało popularne nawet jeśli są na pierwszej stronie, wcale nie oznaczają dużych zarobków. Jeżeli ktoś prowadzi bloga na bardzo mało popularny temat, zapewne będzie bardzo wysoko w wyszukiwarce, ale w żaden sposób nie przełoży się to na zarobki, ponieważ jest to tematyka zbyt niszowa, która interesuje wąską grupę ludzi. Jak wiadomo zarobki strony zależą od ilości czytelników im ich więcej tym lepiej. Reklamy AdSense, afiliacja, współpraca z markami, własna sprzedaż, aby zarabiać, potrzebują ludzi. Niestety zbyt niszowe tematy ich nie przyciągną. Strona o bardzo popularnej tematyce nawet jeżeli wyświetla się jako pierwsza w wynikach wyszukiwania, może mieć podobna ilość użytkownik jak strona będąca gdzieś daleko w wynikach wyszukiwania, ale na popularny temat. Właśnie z tego powodu wysoka pozycja w Google nie zawsze równa się duże pieniądze.

Złoty środek i dobra nisza kluczem do zarabiania

Jeżeli ktoś zakłada blog, czy stronę z myślą o zarabianiu, to musi wypośrodkować to, o czym chce pisać z tym co ma przynieś zarobki. Niestety czasami trzeba wybrać czy strona ma być prowadzona jako hobby, czy biznes mający przynieś zyski. Można również pisać na najbardziej popularne tematy, jednak w tym przypadku trzeba znaleźć swoją niszę, czyli frazy, które są wyszukiwane, ale nie mają tak dużej konkurencji, przez która nie da się przebić. Bardzo popularnym tematem są np. finanse, jednak słowo zarabianie jest bardzo konkurencyjne i nowa strona nie ma szans na przebicie się na tę frazę, dlatego trzeba znaleźć swoją niszę, która będzie nawiązywała do zarabiania, ale nie będzie tak konkurencyjna np. zarabiania na grach mobilnych. Fraza, mimo że rzadziej wyszukiwana, to wciąż ma potencjał zarobkowy i co najważniejsza można podjąć walkę z konkurencją.

Zarabianie przez internet cieszy się coraz większą popularnością, a jedną z dochodowych metod jest własna strona oraz blog. Zarabianie w sieci wcale nie jest takie trudne, jak czasami można przeczytać, ale na pewno wymaga chęci stałej nauki, poświecenia czasu, dużego zaangażowania, cierpliwości i zapału. Jest to proces długotrwały, czasami pierwsze efekty mogą pojawić się dopiero po kilku miesiącach, dlatego cierpliwość jest tu kluczowa.

Social Media

Nie wystarczy tworzyć wysokiej jakości treść i mieć nadzieję, że ktoś je znajdzie. Jednym z najlepszych sposobów na zwiększenie ruchu na blogu jest wykorzystanie mediów społecznościowych i promowanie tam treści.

Twitter idealnie się do tego nadaje — krótkie, zwięzłe treści z odpowiednimi hasztagami w darmowy sposób mogą skierować ruch na Twoją witrynę. Sytuacja podobnie wygląda na Facebooku. Dołącz do grupy, forum i bądź tam aktywny. Angażuj się w dyskusje merytoryczne. Social Media to wysokiej jakości ruch.

Publikuj treści na LinkedIn

Linkedln to coś więcej niż miejsce, gdzie możesz znaleźć pracę. Największa na świecie profesjonalna sieć społecznościowa jest teraz cenną platformą publikacyjną, gdzie możesz publikować treść. Pozwoli Ci to zwiększyć ruch na stronie i budować profil w branży.

Zwróć Uwagę na One Page SEO

Optymalizacja treści pod kątem wyszukiwarek jest cenną i wartościową praktyką. Optymalizacja pod SEO zwiększy ruch organiczny. Zobacz poniżej:

– Nagłówki SEO, które przyciągają uwagę

Nagłówki są jedną z najważniejszych części Twoich treści. Bez chwytliwego nagłówka nawet najlepszy post na blogu zostanie nieprzeczytany. Opanuj sztukę pisania nagłówków. Zapraszam na pudelka, oni wiedzą jak to robić. Zastanów się dobrze nad swoim nagłówkiem za nim klikniesz ”Opublikuj…”.

– Napisz atrakcyjny Meta Description

Krótki opis, który widzi przeglądający podczas wyświetlania wyników. Użyj słowa kluczowego na początku swojego opisu. Upewnij się, że Twój opis niesie korzyści dla czytelnika.

– Użyj swojego słowa kluczowego w pierwszym akapicie

Użyj słowa kluczowego w pierwszym akapicie. Czytelnik, kiedy kliknie i wejdzie na Twoją stronę musi widzieć, że artykuł opisuje jego problem. Jeśli nie zobaczy słowa kluczowego, które szuka — wyjdzie.

– Użyj swojego słowa kluczowego w co najmniej jednym nagłówku

Użyj słowa kluczowego w co najmniej jednym nagłówku — wysyła to sygnał do Google, że Twój artykuł rzeczywiście dotyczy tematu słowa kluczowego.

– Użyj słowa kluczowego w znacznikach Alt obrazka

Użyj słowa kluczowego w niektórych tagach alt obrazów. Ale nie przesadzaj, bo może wyglądać to na spam. Więcej o optymalizacji obrazków znajdziesz w tym wpisie.

– Użyj słowa kluczowego w nazwach plików obrazów

Zamiast nazywać obrazy image-01, image-02 itd., Użyj słowa kluczowego w nazwie pliku obrazu. Jeśli twój artykuł dotyczy samochodu porsche 911, nazwij swoje pliki graficzne porsche911.jpg, samochódporsche911.jpg itd.

– Użyj słowa kluczowego równomiernie

Spróbuj użyć słowa kluczowego równomiernie w artykule. Słowo kluczowe musi pojawiać się naturalnie w tekście i z odpowiednią częstotliwością.

– Utwórz Linki Zewnętrzne

Odsyłaj czytelnika do witryn z wysokim autorytetem, które są związane z tematem Twojego artykułu. Google to docenia.

– Niech Twój tekst będzie czytelny

Używając krótkich zdań i krótkich akapitów, będziesz dłużej utrzymywać czytelników na stronie.

Im dłużej czytelnik spędza czas na Twojej stronie, tym wyższą zajmujesz pozycję w wynikach wyszukiwania. Powód tego jest prosty: algorytm Google stwierdza, że im dłużej ktoś jest na Twojej stronie, tym bardziej prawdopodobne jest, że strona odpowiedziała na jego zapytanie. Ostatecznie na tym wszystkim zależy Google: dopasowanie treści do wyszukiwanych haseł.

– Słowa Kluczowe z ”długim ogonem” tzw. Long-Tail

Pojedyncze słowa kluczowe mają zazwyczaj dużą konkurencje więc zastanów się nad tymi z 3, 4 wyrazami dotyczącymi tematu. Jak pokazują dane, pozycjonowanie na long-tail ma duży współczynnik konwersji.

– Ustaw Przyjazne Linki

Takie ustawienie permalinku pozytywnie wpływa na naszą pozycję w wyszukiwarce google. Po pierwsze użytkownik wie, w co klika, a po drugie zawiera słowa kluczowe, na które pozycjonujemy nasz wpis.

Zobacz: Jak skutecznie zoptymalizować wpis na blogu?

Posty Gościnne

Skuteczna forma promocji swoich treści. Znajdź bloggera z interesującym Cię tematem i napisz do niego z propozycją napisania artykułu. Dodatkowa wskazówka — znajdź wpis, który wymaga uaktualnienia na jego blogu i daj mu znać, że możesz go uaktualnić. Sytuacja win-win. On ma zaktualizowany tekst, a Ty promujesz swój blog.

Zaproś Innych do pisania na Twoim Blogu

Posty gościnne działają w dwie strony. Oprócz publikowania treści na innych blogach zapraszaj bloggerów ze swojej niszy do pisania u siebie. Prawdopodobnie udostępnią go w swoich social mediach i przekierują ruch do Ciebie. Tylko upewnij się, że publikujesz wysokiej jakości teksty.

Zdobądź Linki Zwrotne (backlinki)

Im większa wartość (PA) Witryny odsyłającej, tym lepiej dla naszej strony, ma to istotny wpływ na pozycjonowanie w wyszukiwarce. Możesz dodać link na Wikipedii, a jej autorytet jest naprawdę wysoki.

Linki Wewnętrzne

Wpływ na ruch na stronie ma również jej wewnętrzna struktura linkowania. Podczas tworzenia treści pamiętaj o dodaniu linku do innych artykułów. Pomaga to nie tylko w pozycjonowaniu, ale także powoduje, że użytkownik intuicyjnie porusza się po Twojej witrynie i odwiedza więcej podstron.

Wywiady z liderami ze swojej branży

Świetny pomysł na artykuł. Zdziwisz się ile osób będzie chciało z Tobą porozmawiać, jeśli o to poprosisz. Może to być jedno pytanie zadane kilku liderom albo szerszy wywiad. Znane nazwiska nie tylko przyciągną uwagę czytelnika, ale zwiększą Twoją wiarygodność. Dodatkowo zwiększysz ruch na stronie, jeśli osoba, z którą przeprowadzisz wywiad udostępni go u siebie.

Nie zaniedbuj Email Marketingu

Email Marketing to potężne narzędzie, które może zwiększyć ruch na blogu. Uważaj, aby nie bombardować swoich subskrybentów bezwartościowymi emailami o każdej aktualizacji na stronie. Twórz wartościowe wiadomości.

Upewnij się, że Twoja strona jest Responsywna

Obecnie większość osób korzysta z telefonu podczas przeglądania internetu. Nawet najprostsza strona musi być dostosowana do smartfona. Ma to duże znaczenie w pozycjonowaniu i wygodzie użytkownika.

Przyśpiesz Stronę

Zdarzyło Ci się czekać 30 sekund na załadowanie strony? Mnie nie. Jeśli strona będzie wczytywać się długo, współczynnik odrzuceń będzie wysoki. Upewnij się, że Twoja strona jest zoptymalizowana zobacz jak to zrobić. Im strona szybciej się ładuje, tym lepiej.

Komentuj inne blogi

Stary sprawdzony sposób. Komentowanie może nie od razu zapewnia natychmiastowy wzrost liczby wejść, ale buduje linki zwrotne. Komentuj blogi ze swojej niszy, zadawaj intrygujące pytania, zaciekawiaj. Nikt nie lubi spamu. Dzięki komentowaniu innych budujesz reputacje i rozpoznawalność nazwiska.

Analizuj Google Analytics

Google Analytics jest nieocenionym źródłem informacji na temat niemal każdego aspektu naszej witryny. Od najpopularniejszych stron, po dane demograficzne użytkowników, źródła ruchów itp. Uważnie śledź swoje dane w Analytics. Zwróć uwagę na to, które strony i posty są najpopularniejsze, skąd pochodzi największy ruch.

Podsumowanie

Nie ma idealnej formuły na sukces, choć niektórzy wciskają taki kit. Dlatego musisz eksperymentować — zmieniaj długość i format treści tak, aby były, jak najbardziej atrakcyjne dla różnych grup czytelników. Aktualizuj swoje wpisy, zadbaj o to, żeby tekst miał minimum 1000 znaków. Mieszaj — zamiast grafiki użyj video.

Oceń Wpis!
[Total: 1 Average: 5]
Zostaw:
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x