SEO Image — Jak Skutecznie Optymalizować Obrazy w WP? Poradnik

156
0
Share:

SEO Image są jednym z najważniejszych elementów witryny, a ich poprawna optymalizacja podniesie popularność bloga zapewniającą niesamowite wrażenia użytkownikom. Źle zoptymalizowane obrazki, nie generują ruchu ani konwersji.


Przygotowywanie zdjęć pod SEO

Zanim dodasz obraz do WordPress, musisz upewnić się, że jest on najlepszy, jaki może być, kiedy go wybierasz. Musisz go poprawnie dopasować do tematu, użyć odpowiedniego formatu obrazu i nadać mu dobrą nazwę pliku.

Obrazy są „drogimi” zasobami witryny, więc nie należy ich używać do wypełniania miejsca. Twórz oryginalne obrazy, które poprawiają jakość. Skup się na przyciągającym uwagę nagłówku i tekście, a nie dodawaniu bezmyślnie obrazków.

Nigdy nie dodawaj tekstu do swoich zdjęć. Obrazy zmniejszają się, aby wyświetlać się na telefonie przez co tekst będzie mniejszy i trudniejszy do odczytania. Ponadto obrazy z tekstem muszą być znacznie wyższej jakości, aby zachować najdrobniejsze szczegóły liter. Nie marnuj zasobów, zamiast tego utwórz tekst na obrazach za pomocą CSS, aby uzyskać lepsze wyniki.

Więcej zdjęć nie oznacza większej liczby konwersji.

Rozmiar i kadrowanie zdjęć

Jeśli chodzi o zdjęcia, rozmiar ma znaczenie! A większy nie jest lepszy. GTmetrix i Google PageSpeed Insights zalecają skalowanie zdjęć w celu poprawy wydajności.

Obrazy, które są zbyt duże w stosunku do pojemności, muszą zostać ręcznie zmniejszone przez przeglądarkę. To marnuje czas i dane podczas ładowania stron internetowych, nie zapewniając żadnej korzyści w zakresie wydajności i jakości.

Przycinanie zdjęć

Podczas przycinania zdjęć staraj się tworzyć ściślejsze kadry i wytnij nadmiar szczegółów i niepotrzebnej przestrzeni z obrazu.

Rozdzielczość 4:3 i 16:9 są lepsze dla pozycjonowania obrazów, więc jeśli Twoim celem jest uzyskanie dobrej pozycji w rankingu wyszukiwania obrazów, celuj w obraz, który nie jest panoramiczny ani wysoki i chudy.

Używanie odpowiedniego formatu obrazu

Najlepszym sposobem optymalizacji obrazów w WordPress bez użycia wtyczki jest odpowiedni format obrazu. Każdy format zdjęcia został zaprojektowany dla konkretnego przypadku użycia i ma swoje mocne i słabe strony. Dodatkowe możliwości pliku obrazu (takie jak przezroczystość), niepotrzebne szczegóły i zbyt wiele kolorów — wszystko to powoduje dłuższe ładowanie strony. Czasami jest to konieczne, a innym razem nie.

Kluczem jest użycie odpowiedniego pliku obrazu o odpowiednich możliwościach, dostosowanych do Twoich potrzeb.

Formaty plików graficznych dla bloga

  • Obrazy JPEG najlepiej nadają się do dużych zdjęć. Są obsługiwane we wszystkich przeglądarkach.
  • Obrazy PNG są najlepsze, gdy zachowanie szczegółów (takich jak tekst zrzutu ekranu) ma kluczowe znaczenie. Pliki PNG wykorzystują bezstratną kompresję obrazu, więc są większe niż porównywalne pliki JPEG.
  • WebP to format obrazów Google typu open source, który łączy najlepsze cechy JPEG i PNG, ale ze znacznie mniejszym rozmiarem pliku. Format WebP można utworzyć za pomocą wtyczki lub w Photoshopie.
  • SVG to oparty na XML język znaczników, który umożliwia tworzenie dwuwymiarowych kształtów w celu tworzenia grafiki wektorowej. Najlepiej nadaje się do prostych kształtów, takich jak logo, wykresy, flagi, ikony i kształty geometryczne.
  • Pliki GIF świetnie nadają się do wyświetlania prostych animacji.

Kompresja i zmniejszenie obrazu w WordPress

Pierwszym krokiem jest użycie narzędzi typu GTmetrix i Google PageSpeed Insights, aby znaleźć obrazy, które wymagają zmniejszenia w Twojej witrynie. Ważną rzeczą, o której należy pamiętać przy wyborze typu pliku obrazu, jest rodzaj kompresji obrazu, z którego korzysta każdy, ponieważ wpłynie to na jakość obrazu, gdy zostanie on przesłany i pojawi się w witrynie.

Kompresja stratna trwale usuwa dane obrazu podczas kompresji. Niektóre szczegóły są niezauważalne dla ludzkiego oka, więc nie zawsze powoduje to widoczną utratę jakości, a obraz staje się o połowę mniejszy. Większość stron kompresuje swoje zdjęcia w przedziale 70–85% po ich przesłaniu.

  • Optimizilla — to internetowy optymalizator obrazów używa mądrej kombinacji algorytmu optymizacji i stratnej kompresji do zmniejszenia obrazów JPEG i PNG do minimalnej wielkości w tym samym czasie utrzymując wymagany poziom jakości.
  • Wtyczki do kompresji
    • Robin image optimizer — wykona dla nas kompresję obrazu oraz zmniejszy rozmiar zdjęcia.
    • WP Smush — kompresuje zdjęcia, włączy tzw. lazy load (ang. leniwe ładowanie) oraz zmieni rozmiar zdjęć. Wersja Pro płatna.

Kompresja bezstratna zachowuje wszystkie dane, dzięki czemu nic nie zostaje utracone, a obraz można odtworzyć dokładnie bez utraty jakości. Minusem jest znacznie większy rozmiar pliku.

Tytuły Obrazów

Po wybraniu odpowiedniego formatu, w którym chcesz zapisać obraz, musisz zmienić domyślny tytuł obrazu, który generuje się automatycznie (np. data). Nadaj swoim zdjęciom zwięzłe i opisowe tytuły. Użyj słów kluczowych, odpowiednio opisujących obraz. Jeśli słowa kluczowe nie opisują Twojego obrazu, nie używaj ich w tytule obrazu.

Optymalizacja zdjęć w WordPress

Za każdym razem, gdy przesyłasz obraz do biblioteki multimediów WordPress, on domyślnie tworzy następujące rozmiary obrazów:

  • Rozmiar miniatury
  • Średni rozmiar
  • Duży rozmiar

Aby zaoszczędzić czas możesz dostosować wartości domyślne w sekcji Media> Ustawienia lub dodać niestandardowe rozmiary, aby mieć więcej opcji do wyboru. Trzymaj się jednego rozmiaru, bo inaczej zapełnisz przestrzeń dyskową na serwerze hostingowym.

Image SEO

Image SEO zyskało na znaczeniu i istnieje wiele okazji do zwiększenia ruchu za pomocą obrazów. W przeciwieństwie do treści pisanych, w których duplikaty treści są karane. Dobrze zoptymalizowane obrazy wygrywają w wynikach wyszukiwania i uzyskują najlepszą pozycję w google.

Oto ważne atrybuty obrazów, które należy zrobić!

Tytuł Obrazu

Tytuł obrazu w WordPress różni się od tytułu nazwy pliku. Tytuł pliku dodawany podczas tworzenia obrazu w Photoshopie lub innym edytorze obrazów jest ważniejszy niż pole tytułu obrazu w bibliotece multimediów WordPress. Ten pierwszy przyczynia się do SEO, ten drugi można całkowicie pominąć.

Dodanie atrybutu alt do obrazka

Atrybut alt jest nie tylko ważny dla SEO, ale także dla dostępności. Aby napisać skuteczny tag alt dla obrazu, musisz napisać zwięzły opis, który komunikuje, co zawiera obraz lub próbuje przekazać komuś, kto go nie widzi, ponieważ używa czytnika ekranu, lub nie można pobrać obrazu. Ponadto alternatywny tekst używany w atrybucie Tekst alternatywny zależy od typu obrazu użytego w treści.

Podpisy i inne teksty otaczające obraz dają kontekst obrazu. Pomagają również Google zrozumieć, o czym jest grafika. Nie wszystkie obrazy wymagają podpisu, ale podpisy działają podobnie do wywołań w tekście. Ponieważ są one oddzielone od reszty tekstu i wyróżnione, istnieje cztery razy większe prawdopodobieństwo, że zostaną przeczytane.

Inne elementy na stronie w pobliżu obrazu

Google bierze pod uwagę całą stronę, próbując zrozumieć twoje obrazy. Jaki jest tytuł strony? Jaki jest adres URL? Mimo że nie są one bezpośrednio związane z Twoim obrazem, Google wykorzystuje je jako czynnik rankingowy. Uwzględnij słowa kluczowe i powiązane wyrażenia w tytule strony, adresie URL strony i adresie URL obrazu, jeśli to możliwe.

Mapy Witryn Graficznych

Aby mieć pewność, że Google indeksuje wszystkie obrazy, musisz utworzyć mapę witryny z obrazami. Mapy witryn są szczególnie ważne, jeśli często aktualizujesz swoje treści, masz witrynę eCommerce lub jeśli masz nową witrynę i chcesz, aby Google zaindeksował twoje obrazy tak szybko, jak to możliwe.

Lazy Loading

Ostatnią rzeczą, na którą należy zwrócić uwagę podczas optymalizacji obrazów, jest sposób ich ładowania. Istnieje kilka narzędzi, których można użyć w WordPress do poprawy optymalizacji obrazu i szybkości strony. Wtyczki Autoptimize i WP Super Catche znacząco w tym pomogą. Lazy Loading tzw. leniwe ładowanie sprawia, że po wejściu na stronę ładowane są tylko obrazy z widocznej dla użytkownika części witryny. Pozostałe obrazki ładują się w momencie przewijania w dół strony.


Podsumowanie

Optymalizacja obrazu ma wiele zalet, więc najlepszym sposobem na rozpoczęcie jest sprawdzenie obrazów w witrynie. Pamiętaj o tych kwestiach, dodając obraz do artykułu:

  • Użyj odpowiedniego obrazu pasującego do tekstu
  • Wybierz dobrą nazwę pliku dla swojego obrazu
  • Upewnij się, że wymiary obrazu odpowiadają wyświetlanemu rozmiarowi obrazu
  • Zmniejsz rozmiar pliku, aby przyspieszyć ładowanie
  • W razie potrzeby dodaj podpis, aby ułatwić skanowanie strony
  • Nie przerywaj lewej linii czytania obrazem — wyrównaj obrazy do prawej lub do środka
  • Używaj obrazów w mapach witryn XML
  • Włącz leniwe ładowanie
  • Użyj pamięci podręcznej przeglądarki
  • Korzystaj z obrazów nowej generacji (WebP)

Powyższe operacje można wykonać za jednym zamachem za pomocą wtyczek, które wymieniłem w artykule.

Rady wymienione w tym artykule znacząco poprawią jakość i szybkość Twojej strony. A jeśli chcesz nauczyć się więcej zapraszam do strefy kursów.

Oceń Wpis!
[Total: 0 Average: 0]
Zostaw:
  •  

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Ta witryna używa ciasteczek. Pozostając na stronie zgadzasz się na ich użycie. Czytaj więcej.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close