Materiały POS w marketingu. Co można zyskać?

534
0
Share:

Materiały POS (point of sale) to materiały przeznaczone do sprzedaży bezpośredniej, czyli poza środkami masowego przekazu. Różnią się znacznie między sobą formami, jednak mają ogromne znaczenie dla przekonania klienta detalicznego do zakupu konkretnego produktu. Umieszcza się je zarówno w sklepach wielkopowierzchniowych, jak i dużo mniejszych lokalach.

Tego rodzaju materiały promocyjne mają kluczowe znaczenie ze względu na to, że ponad 70% decyzji zakupowych podejmuje się już w konkretnej przestrzeni handlowej. Sprawdź zalety materiałów POS i dowiedz się więcej o ich roli w zwiększaniu sprzedaży.

Materiały POS – jak to działa?

Wśród materiałów reklamowych duże znaczenie mają te, które klient może zobaczyć w miejscu sprzedaży. Określa się je jako POS, ale też POP (point of purchase) lub POSM (point of sale marketing). Stosuje się je na dużej, ale też niewielkiej przestrzeni. Ich zadaniem jest wyeksponować konkretny produkt lub zwrócić uwagę na markę w miejscu, w którym konsument ma podjąć decyzję.

Odpowiednio zaprojektowany materiał reklamowy tego typu przyciąga wzrok, dzięki czemu zwiększa prawdopodobieństwo na sprzedaż. To najbardziej popularny sposób, by wypromować produkty w sklepie lub innym lokalu. Wykonuje się je z tworzywa sztucznego ( PVC, HPS, PET, pleksi), drewna, aluminium, metalu, kartonu lub papieru.

Przykłady materiałów POS

Jeśli chcesz się wyróżnić na rynku i przekonać klienta do zakupu Twojego produktu, warto poznać rodzaje materiałów POS i podjąć decyzję co do zastosowania konkretnego z nich. Mogą to być na przykład:

  • dyspensery do postawienia na ladach
  • standy promocyjne
  • potykacze reklamowe
  • ramy OWZ
  • stojaki na ulotki
  • ścianki prezentacyjne
  • ekspozytory na materiały drukowane
  • wysięgniki do bannerów
  • makiety przedstawiające produkt w powiększeniu
  • stoppery reklamowe (to reklama umieszczona prostopadle względem produktów znajdujących się na półce)
  • wobblery reklamowe
  • uchwyty do półek
  • listwy i osłonki cenowe
  • krawaty na produkty
  • tacki produktowe.

Wśród materiałów POS rodzaje, które wymieniliśmy, to tylko te najczęściej spotykane. Możliwości są znacznie szersze, dlatego warto zastanowić się nad wyborem konkretnego typu. W przypadku materiałów o charakterze reklamowym w każdej dziedzinie sprawdza się oryginalność, dlatego ich twórcy stale szukają nowych sposobów na zachęcenie klienta do zakupu. Z tego powodu wybór materiałów POS jest niezwykle szeroki.

Rola materiałów POS w zwiększaniu sprzedaży produktów

Kiedy podejmujemy decyzje zakupowe, nie zawsze zwracamy uwagę na to, jak wiele materiałów POS nas otacza. Nie uświadamiamy sobie skali tego rodzaju marketingu. Otaczają nas jednak na każdym kroku i mają ogromny wpływ na to, który produkt wybierzemy. Kiedy konsument jest już w sklepie lub innym miejscu, w którym ma dokonać zakupu, materiały POS bezpośrednio przekładają się na jego wybór. Odpowiednio zaprojektowane i estetyczne przyciągają wzrok, przez co klient przypomina sobie daną markę lub dopiero zapoznaje się z jej ofertą.

Ich zastosowanie opiera się na związku z reklamą w mediach – dotychczasowe kontakty z producentem oparte na przekazie masowym teraz mogą się aktywować przy styczności z produktem na żywo. Stąd już prosta droga do sprzedaży. Materiały POS najczęściej są więc uzupełnieniem kampanii reklamowej bądź też jej wsparciem. Kiedy kampania się kończy, warto dalej z nich korzystać, by zwiększać jej działanie – pełnią wówczas funkcję informacyjną.

POP Time – wysokiej jakości materiały POS dla Ciebie

Jeśli poszukujesz estetycznie wykonanych, atrakcyjnych dla potencjalnego klienta materiałów POS dla swojego biznesu, sprawdź ofertę POP Time. Marka od 2002 roku nieustannie doskonali swoją ofertę, dzięki czemu proponuje nowatorskie, znakomicie wykonane produkty POS, które bezpośrednio przekładają się na sprzedaż. Usługi są kompleksowe: obejmują zarówno sprzedaż materiałów standardowych, jak i projektowanie i tworzenie konkretnych na zamówienie. POP Time dysponuje własnym parkiem maszynowym i posiada ponad 1000 produktów dostępnych od ręki. Skontaktuj się z producentem, by dowiedzieć się więcej o możliwych formach materiałów POS odpowiednich dla Twojej działalności.

Oceń Wpis!
[Total: 1 Average: 5]
Zostaw:
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x