Marketing Afiliacyjny jak i gdzie zacząć? 7 Prostych Kroków

401
0
Share:

Marketing afiliacyjny jest wart 12 miliardów dolarów! Chcesz skorzystać z branży marketingu afiliacyjnego za miliardy dolarów? Ten poradnik pomoże Ci zacząć.

W tym poradniku pokaże Ci jak rozpocząć marketing afiliacyjny w siedmiu prostych krokach:

Marketing afiliacyjny rozwija się w zawrotnym tępię i jest jednym z najlepszych sposobów zarabiania na stronie. Jest także jednym z najprostszych sposobów na rozpoczęcie zarabiania w internecie.

Jednym z warunków jest posiadanie BLOGA albo umiejętność wykorzystania mediów społecznościowych.

Za nim zacznę podstawy!

Co to jest Marketing Afiliacyjny?

Marketing afiliacyjny ma miejsce, gdy promujesz produkty innych firm. Np. Gdy ktoś kupi buty za pośrednictwem Twojego linku partnerskiego na stronie, Ty otrzymasz prowizję.

Jako partner jesteś sprzedawcą w firmie XXX. Pomagasz dokonać sprzedaży, a firma nagradza cię prowizją. A więc jako partner sprzedawcy polecasz jego produkty i od sprzedanych produktów otrzymujesz prowizję, świetne rozwiązanie, jeśli nie posiadasz własnego produktu lub usługi.

Najlepsze w marketingu afiliacyjnym jest to, że możesz to robić na dużą skalę. Typowy sprzedawca sprzedaje tylko produkty jednej firmy. Jako marketingowiec afiliacyjny możesz promować produkty wielu różnych firm i zarabiać na prowizji od wszystkich.

Jak działa Marketing Afiliacyjny?

Firma daje każdemu partnerowi unikalny link, dzięki czemu może śledzić, kto był odpowiedzialny za sprzedaż. Link zwykle będzie wyglądał mniej więcej tak:

Ile mogę zarobić?

Odpowiedz jest prosta, wszystko zależy od Twojego zaangażowania i niszy. Najlepsi partnerzy zarabiają bardzo duże sumy z prowizji. Na początku nie zbijesz kokosów, ale nie zniechęcaj się. Bądź wytrwały.

Najpopularniejsze modele rozliczeń we współpracy afiliacyjnej:

Cost Per Click – w którym partner dostaje określoną sumę za każdą osobę, która przejdzie na stronę z danym produktem lub dedykowany landing page.

Cost Per Sale – czyli procent od wartości dokonanego zakupu.

Cost per Lead – w tym przypadku partner zarabia na każdej osobie, która pozostawi swój numer telefonu, zapisze się do newslettera, wypełni formularz czy weźmie udział w promowanym konkursie.

Model mieszany – łączący kilka systemów jednocześnie. Pozwala on na największą swobodę przy ustalaniu warunków umowy.

Krok 1: Wybierz platformę

Teoretycznie możesz prowadzić marketing afiliacyjny na dowolnej platformie. Instagram, Facebook, Twitter itp. Znacznie łatwiej jest jednak zbudować grupę odbiorców i zwiększyć sprzedaż poprzez jeden z dwóch kanałów: blog lub kanał na YouTube.

Założenie bloga dzisiaj jest stosunkowo łatwe i tanie. Istnieje wiele kursów online, które uczą, jak zacząć i nie jest to drogie! Możesz spróbować też za darmo pisałem o tym tutaj; Gdzie Najlepiej założyć Darmowy Blog?

Po założeniu bloga trzeba go zoptymalizować pod kątem wyszukiwarek, aby mieć szansę na wysokie pozycje w google. Później możesz dodawać linki partnerskie w swoich treściach. ( W dalszej części tego przewodnika omówię jak to robić).

Drugą platformą jest YouTube. Tworzenie i przesyłanie treści do YouTube jest bezpłatne, co czyni go idealnym dla wielu osób. Zoptymalizuj swoje filmy pod kątem SEO i umieść w opisie linki partnerskie.

Krok 2: Wybierz niszę

Pisałem o tym konkretniej w tym artykule. W skrócie. Jeśli dzisiaj zaczynasz blog masz do czynienia z dużą konkurencją. Liczba blogerów jest ogromna. Więc co musisz zrobić? Znaleźć nisze!

Wybierz temat, który koncentruje się na konkretnej kategorii. Na przykład temat „jedzenia” ma ogromną konkurencje. Zamiast zmierzyć się z tym, spróbuj czegoś bardziej konkretnego, na przykład grillowania jedzenia.

Krok 3: Znajdź program afiliacyjny, do którego chcesz dołączyć

Po wyborze niszy czas na wybór programu partnerskiego albo sieci afiliacyjnej. Wszystko zależy od tego, jakie produkty chcesz polecać. Udział jest darmowy i łatwo uzyskać dostęp. Na co zwrócić uwagę przy wyborze?

Warto sprawdzić opinie na temat danej sieci. Jak długo działa na rynku, z jakimi firmami współpracuje. I czy prowizje są wypłacane na czas. Poniżej te, które szczerze mogę polecić.

Sieć afiliacyjna skupia dużą ilość reklam pochodzących od różnych firm, z których Ty jako partner afiliacyjny możesz korzystać. Możesz być partnerem kilku takich sieci i polecać reklamy firm, które mają w swojej ofercie.

Przykładowe sieci afiliacyjne:

webePartners – programy sklepów internetowych (różne branże)

NUTRIPROFITS – Program partnerski z suplementami diety (Kategoria: zdrowie/uroda)

Convertiser – programy E-commerce, Finanse

Ceneo – E-commerce

Złote Myśli – Wydawnictwo

MONEY2MONEY – Głównie programy partnerskie z branży finansowej

Krok 4: Twórz świetne treści

Jeśli chcesz odnieść sukces, musisz tworzyć wysokiej jakości content, w którym linki partnerskie są w naturalny sposób dopasowane. Nie wystarczy napisać byle czegoś i dodać link. Musisz pomóc swoją treścią czytelnikowi i rozwiązać problem, zbudować zaufanie, a wtedy jest duże prawdopodobieństwo, że kliknie w link.

Krok 5: Generuj ruch i Przekieruj go do programu partnerskiego

Masz świetną treść, ale nikt o tym nie wie. Masz trzy sposoby, aby temu zaradzić:

  • Płatny ruch — Zapłać za ruch do swojej witryny. Zaleta jest taka, że jeśli zapłacisz to otrzymasz ruch. Wada jest taka, że najpierw stracisz, zanim zarobisz. Warto było by się także trochę znać na tworzeniu kampanii reklamowych albo komuś to zlecić, jeśli dysponujesz większym budżetem.
  • Ruch Organiczny — SEO to praktyka optymalizacji stron w celu uzyskania wysokiej pozycji w wyszukiwarkach takich jak Google. Dokładniej wyjaśniam to tutaj.
  • Buduj listę e-mail — Listy e-mailowe umożliwiają komunikację z czytelnikami w dowolnym momencie. Używaj ich, aby informować subskrybentów o nowych treściach i produktach. Aby zbudować taką listę czytelnik musi zapisać się na newsletter, ale Ty w zamian musisz mu coś dać. Np. darmowego ebooka.

Krok 6: Uzyskaj kliknięcia swoich linków (umiejscowienie)

Bardzo ważną rzeczą jest umiejscowienie Twoich linków, banerów itp.

  • Nie umieszczaj linków w dolnej części strony. Czytelnicy rzadko tam przewijają. Z drugiej strony nie umieszczaj linków w pierwszym wyrazie każdego akapitu, bo to SPAM.
  • Umiejscowienie linku powinno wpisywać się w kontekst.
  • Możesz użyć baneru, przycisku; żeby przykuć uwagę czytelnika.
  • Uatrakcyjniaj swoje strony widgetami produktowymi.
  • Buduj wiarygodność i zaufanie.
  • Testuj. Eksperymentuj.

Krok 7: Konwersja

W marketingu afiliacyjnym musisz analizować konwersje.

  • Kliknięcia na stronę z produktem — masz nad tym największą kontrolę. Użyj powyższych wskazówek, aby zwiększyć swoje szanse.
  • Użytkownicy, którzy kupili produkt — musisz oszacować czy polecane produkty generują zadowalający zarobek. Innymi słowy, czy warto je polecać.

Podsumowanie

Marketing afiliacyjny wymaga czasu. Nie oczekuj, że z dnia na dzień zaczniesz zbijać kokosy. Skup się najpierw na wyborze niszy. Twórz treść. Rozwijaj się. Buduj ruch. Następnie wybierz program i zacznij go polecać.

Masz pytania? Daj mi znać w komentarzu.

FireAds
Oceń Wpis!
[Total: 5 Average: 5]
Zostaw:
  •  
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
1
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x

Ta witryna używa ciasteczek. Pozostając na stronie zgadzasz się na ich użycie. Czytaj więcej.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close