Dlaczego warto prowadzić profesjonalny profil na LinkedIn?

256
0
Share:
LinkedIn

Dlaczego warto używać LinkedIn? Plusów, wynikających z obecności i aktywności na LinkedIn jest wiele. W tym artykule przedstawię Ci powody, które przekonają cię do założenia konta od razu!

Co to jest LinkedIn?

W swoim założeniu jest profesjonalną siecią specjalizujący się w kontaktach zawodowo-biznesowych. Zamiast „grupy znajomych”, tak jak Facebook, zawiera on „sieć zawodową” – przedstawiający relacje między ludźmi w świecie zawodowym. LinkedIn to coś więcej niż tylko profesjonalna sieć, to zbiór produktów zbudowanych wokół sieci:

Obejmują one:

  • Narzędzia do rekrutacji pracowników, zwłaszcza pasywnych kandydatów, którzy nie poszukują aktywnie pracy.
  • Narzędzia pomagające aktywnym osobom znaleźć pracę.
  • Narzędzia dla sprzedawców umożliwiające znajdowanie potencjalnych klientów i łączenie się z nimi.
  • Kanał dla ludzi, aby pozostawać w kontakcie ze swoimi sieciami zawodowymi, udostępniając i tworząc treści.
  • Kursy.

 

LinkedIn robi pewne rzeczy lepiej niż inne social media. W szczególności odniosła większy sukces jako platforma rekrutacyjna niż jako miejsce docelowe treści. Niezależnie od tego, LinkedIn jest wyjątkowy jako profesjonalna sieć zawodowa i stał się narzędziem obowiązkowym dla każdego, kto zatrudnia, sprzedaje, prowadzi firmę lub buduje markę osobistą.

LinkedIn to jeden z najbardziej niedocenianych kanałów marketingowych. Wiele osób martwi się, że platforma jest nadal zbyt formalna lub korporacyjna dla ich odbiorców. Mam nadzieję, że ten artykuł pomoże Ci zdecydować, czy jest to platforma, na której chcesz działać. Tak jak w przypadku wszystkich platform, ważne jest, aby przeprowadzić pewne badania, zanim wskoczysz i poświęci swój.

Ogólne statystyki

690 milionów aktywnych użytkowników. To dwa razy więcej niż na Twiiter.

61% użytkowników jest w wieku od 25 do 34 lat.

57% użytkowników to mężczyżni, 43% kobiety.

57% ruchu pochodzi ze smartfonów, ale w porównaniu do innych platform ruch z komputerów jest bardzo wysoki.

30 milionów firm jest na LinkedIn.

Statystyki dla Biznesu

94% marketerów B2B używa LinkedIn do rozpowszechniania treści.

Najlepsza sieć społecznościowa do generowania leadów!

Druga najpopularniejsza platforma dla B2B, zaraz za Facebookiem.

2 razy lepsza sprzedaż niż na przeciętnej stronie.

3 razy lepszy współczynnik konwersji leadów niż na topowych platformach, lepiej niż w Google Ads.

Precyzyjne kierowanie reklam.

 

Dlaczego warto prowadzić profesjonalny profil na LinkedIn?

Profesjonalnie napisany i prowadzony profil LinkedIn niesie za sobą wiele korzyści poniżej te najważniejsze.

LinkedIn daje Ci możliwość zaprezentowania swojej osoby, wiedzy, rekomendacji i kontaktów, nie tylko jest twoją wizytówką, gdy rekruterzy i pracodawcy używają LinkedIn do wyszukiwania kandydatów, ale także pokazuje wiarygodność w Twojej branży i podkreśla Twoje osiągnięcia. Wiele osób nadal nie docenia znaczenia LinkedIn w poszukiwaniu pracy i czasami niechętnie korzysta z mediów społecznościowych.

1. Pokaż swoją wiedzę, wiarygodność i doświadczenie zawodowe.

Posiadanie profilu LinkedIn pomaga budować zaufanie pracodawców i rekruterów, ponieważ mogą oni zobaczyć Twoje rekomendacje i kontakty oraz dowody na to, że masz wartość.

2. Możesz zdobyć społeczne dowody swoich umiejętności i talentów.

Gdy inni Cię polecają lub rekomendują, każdy, kto widzi Twój profil, może je zobaczyć i pokazuje, że inni eksperci potwierdzają Twoje kwalifikacje. To bardzo potężne w tworzeniu połączeń. Możesz budować swoją wiarygodność dzięki rekomendacjom i referencjom, które LinkedIn umożliwia Twoim kontaktom.

3. LinkedIn ma świetną tablicę ogłoszeń.

W LinkedIn masz możliwości, których nie ma na tradycyjnych tablicach ogłoszeń. Możesz bezpośrednio ubiegać się o pracę, korzystając z LinkedIn, aplikuj, zapisuj oferty pracy, a także zgłaszając rekruterom, że jesteś otwarty na dodatkowe informacje.

4. Bezpośredni kontakt z menedżerami ds. Rekrutacji i rekruterami.

93% rekruterów korzysta z LinkedIn do badania i rekrutacji kandydatów. LinkedIn umożliwia posiadanie osobistej marki online, dzięki czemu jesteś widoczny dla rekruterów. Oznacza to, że kiedy Twoje imię i nazwisko jest umieszczane w wyszukiwarce, takiej jak Google, masz osobistą markę online i pojawia się w wynikach wyszukiwania. Z tego powodu musisz upewnić się, że traktujesz swój profil LinkedIn profesjonalnie.

5. Używaj LinkedIn jako narzędzia badawczego.

Posiadanie konta LinkedIn oznacza również, że możesz korzystać z witryny do badania firm, rekruterów i kontaktów – jest to przydatne przed złożeniem aplikacji i sprawdzeniem, kto przeprowadza z Tobą rozmowę kwalifikacyjną.

6. Obserwuj firmy.

LinkedIn to doskonałe narzędzie do badania organizacji i osób, które w nich pracują. Możesz użyć tego do kierowania reklam do osób w Twojej sieci, które pracują dla organizacji, dla których naprawdę chcesz pracować.

7. Dołącz do grup na LinkedIn.

Grupy to świetny sposób na poznanie ludzi o podobnych zainteresowaniach zawodowych i poszerzenie sieci kontaktów pracujących w Twojej branży. Grupy pozwalają brać udział w dyskusjach. To świetny sposób na zaprezentowanie swojej wiedzy na tematy związane z Twoją branżą, zadawanie pytań i rozpoczynanie rozmów z kluczowymi osobami w kluczowych organizacjach.

Korzyści z LinkedIn są prawie nieograniczone. Zaangażuj się w fora, dołącz do grup i poznaj osoby o podobnych poglądach, takie jak Ty. Co najlepsze, LinkedIn jest całkowicie darmowy. Z perspektywy osoby poszukującej pracy LinkedIn to kolejne narzędzie, którego można użyć, aby przyspieszyć poszukiwania nowej pracy. Ważne jest, aby zoptymalizować swój profil i aktywnie korzystać z LinkedIn.

 

LinkedIn zyskuje na popularności w Polsce. To fenomenalna platforma do nawiązywania kontaktów i budowania swojej marki! Gorąco Ci polecam zacząć działać i budować swoją sieć kontaktów na tej platformie, bo jego boom dopiero nadchodzi.

Oceń Wpis!
[Total: 2 Average: 5]
Zostaw:
  •  
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
1
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x

Ta witryna używa ciasteczek. Pozostając na stronie zgadzasz się na ich użycie. Czytaj więcej.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close