Chcesz zarabiać pieniądze w internecie? Załóż niszowy blog!

Share:
Niszowy blog

Niszowy blog jest jednym z pewnych sposobów na zarabianie w sieci. W artykule znajdziesz odpowiedz na to, co to jest nisza i jak ją znaleźć!

Co to jest Nisza?

Według słownika: «wolne miejsce, jakie może zająć np. producent na rynku towarów»

Niszowy blog koncentruje się na konkretnych i unikalnych treściach. Skierowany jest do małej grupy odbiorców zainteresowanych tematem Twojego bloga. Dodatkowo, jeśli jesteś ekspertem (w miarę zgłębiana tematu możesz się nim stać) w danej dziedzinie, czytelnik na Twojej stronie znajdzie oryginalne treści, szczegółowo opisujące zagadnienie.

Za przykład weźmy blog kulinarny, jeśli chciałbym założyć bloga o gotowaniu, to miałbym małe szanse, żeby się przebić, bo jest duża konkurencja na to hasło (około 14 100 000 wyników). Mógłbym to zrobić, ale zajmie mi to dużo czasu i musiałbym zainwestować w pozycjonowanie. Łatwiej będzie, jeśli założę blog dietetyczny z przepisami. Konkurencja się zmniejsza i łatwiej będzie taki blog wypromować. Kategorię bloga można jeszcze zawęzić, ale trzeba mieć na uwadze to, czy znajdziemy odbiorców.

Jeżeli pomysł z blogiem niszowym wypali, można go również rozwinąć o kolejne tematy pokrewne.

Jak znaleźć nisze?

Aby znaleźć swoją nisze dla bloga musimy zrozumieć dwie rzeczy:

  • Temat bloga — Twoje zainteresowania, specjalizacja lub hobby, o których dużo wiesz, masz pewien autorytet (być może), lubisz pracę i masz mnóstwo pomysłów na przyszłe treści związane z nimi.

  • Odbiorcy — część użytkowników internetu, która podziela twoją pasję do tego tematu, pracuje z nim lub chce się czegoś o nim dowiedzieć.

Jeśli skupisz się tylko na sobie, będziesz miał trudności z zarabianiem pieniędzy. Ale jeśli skupisz się wyłącznie na czytelnikach, wkrótce zabraknie Ci pomysłów na bloga, zmęczysz się tym. Sztuka polega na tym, aby znaleźć temat, który znasz, pasjonujesz się nim i który ma odbiorców. Grupa odbiorców nie musi być ogromna — jeśli jest to niewielka, ale niezwykle oddana grupa, to możemy mówić o sukcesie.

Nie musisz być ekspertem w wybranym temacie. Wielu blogerów staje się nim w miarę zgłębiania tematu. Czytelnik poszukuje autentyczności i możliwości uczenia się wraz z blogerem.

Musisz jasno określić cele swojego bloga. Jeżeli Twoi czytelnicy nie wiedzą, na czym naprawdę polega Twój blog i co czyni go wyjątkowym, nie wrócą. Nie martw się, jeśli na Twoim temacie są już inne blogi — jeśli masz nowe pomysły, nowe spojrzenie, to dodasz coś do już istniejącej niszy.

Narzędzi do analizy słów kluczowych, które pomogą w wyborze niszy

  • Keyword Planner/Planer Słów Kluczowych

Planer słów kluczowych od Google (tzw. Keyword Planner) to najpopularniejsze narzędzie propozycji słów kluczowych. Bazuje ono na statystykach wyszukiwań w Google. Narzędzie jest dostępne po zalogowaniu się na konto Google AdWords.

  • Google Trends/Trendy Google

Na podstawie wpisanych haseł wyszukuje najpopularniejsze bądź te, których popularność w ostatnim czasie wzrasta.

  • Google Auto Suggest Keyword Tool

Możesz uzyskać podpowiedzi dotyczące doboru słów kluczowych bezpośrednio z wyszukiwarki Google.

Podsumowanie

Identyfikując temat swojego bloga z grupą odbiorców — tworzysz wyjątkowe miejsce, które niesie wartość i daje szanse na osiągnięcie sukcesu. Jeżeli masz już pomysł i nie wiesz gdzie założyć blog zobacz ten wpis.

Photo by Andrew Neel on Unsplash

Oceń Wpis!
[Total: 4 Average: 5]
Zostaw:
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
1
0
Would love your thoughts, please comment.x

Ta witryna używa ciasteczek. Pozostając na stronie zgadzasz się na ich użycie. Czytaj więcej

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close