Chcesz zarabiać pieniądze w internecie? Załóż niszowy blog!

Niszowy blog jest jednym z pewnych sposobów na zarabianie w sieci. W artykule znajdziesz odpowiedz na to, co to jest nisza i jak ją znaleźć!
Co to jest Nisza?
Według słownika: «wolne miejsce, jakie może zająć np. producent na rynku towarów»
Niszowy blog koncentruje się na konkretnych i unikalnych treściach. Skierowany jest do małej grupy odbiorców zainteresowanych tematem Twojego bloga. Dodatkowo, jeśli jesteś ekspertem (w miarę zgłębiana tematu możesz się nim stać) w danej dziedzinie, czytelnik na Twojej stronie znajdzie oryginalne treści, szczegółowo opisujące zagadnienie.
Za przykład weźmy blog kulinarny, jeśli chciałbym założyć bloga o gotowaniu, to miałbym małe szanse, żeby się przebić, bo jest duża konkurencja na to hasło (około 14 100 000 wyników). Mógłbym to zrobić, ale zajmie mi to dużo czasu i musiałbym zainwestować w pozycjonowanie. Łatwiej będzie, jeśli założę blog dietetyczny z przepisami. Konkurencja się zmniejsza i łatwiej będzie taki blog wypromować. Kategorię bloga można jeszcze zawęzić, ale trzeba mieć na uwadze to, czy znajdziemy odbiorców.
Jeżeli pomysł z blogiem niszowym wypali, można go również rozwinąć o kolejne tematy pokrewne.
Jak znaleźć nisze?
Aby znaleźć swoją nisze dla bloga musimy zrozumieć dwie rzeczy:
- Temat bloga — Twoje zainteresowania, specjalizacja lub hobby, o których dużo wiesz, masz pewien autorytet (być może), lubisz pracę i masz mnóstwo pomysłów na przyszłe treści związane z nimi.
- Odbiorcy — część użytkowników internetu, która podziela twoją pasję do tego tematu, pracuje z nim lub chce się czegoś o nim dowiedzieć.
Jeśli skupisz się tylko na sobie, będziesz miał trudności z zarabianiem pieniędzy. Ale jeśli skupisz się wyłącznie na czytelnikach, wkrótce zabraknie Ci pomysłów na bloga, zmęczysz się tym. Sztuka polega na tym, aby znaleźć temat, który znasz, pasjonujesz się nim i który ma odbiorców. Grupa odbiorców nie musi być ogromna — jeśli jest to niewielka, ale niezwykle oddana grupa, to możemy mówić o sukcesie.
Nie musisz być ekspertem w wybranym temacie. Wielu blogerów staje się nim w miarę zgłębiania tematu. Czytelnik poszukuje autentyczności i możliwości uczenia się wraz z blogerem.
Musisz jasno określić cele swojego bloga. Jeżeli Twoi czytelnicy nie wiedzą, na czym naprawdę polega Twój blog i co czyni go wyjątkowym, nie wrócą. Nie martw się, jeśli na Twoim temacie są już inne blogi — jeśli masz nowe pomysły, nowe spojrzenie, to dodasz coś do już istniejącej niszy.
Narzędzi do analizy słów kluczowych, które pomogą w wyborze niszy
- Keyword Planner/Planer Słów Kluczowych
Planer słów kluczowych od Google (tzw. Keyword Planner) to najpopularniejsze narzędzie propozycji słów kluczowych. Bazuje ono na statystykach wyszukiwań w Google. Narzędzie jest dostępne po zalogowaniu się na konto Google AdWords.
- Google Trends/Trendy Google
Na podstawie wpisanych haseł wyszukuje najpopularniejsze bądź te, których popularność w ostatnim czasie wzrasta.
- Google Auto Suggest Keyword Tool
Możesz uzyskać podpowiedzi dotyczące doboru słów kluczowych bezpośrednio z wyszukiwarki Google.
Podsumowanie
Identyfikując temat swojego bloga z grupą odbiorców — tworzysz wyjątkowe miejsce, które niesie wartość i daje szanse na osiągnięcie sukcesu. Jeżeli masz już pomysł i nie wiesz gdzie założyć blog zobacz ten wpis.
Photo by Andrew Neel on Unsplash